dinsdag, januari 17, 2006

Eerste dag van de campagne

,zaterdag 14 januari 2006
Afgelopen zaterdag en voor het eerst dit jaar heb ik campagne gevoerd voor PvdA. In het stadshart van Zoetermeer samen met andere partijgenoten hebben wij chocomel en flayer’s uitgedeeld. Wij zijn in gesprek gegaan met mensen en naar hen klachten geluisterd. Ik heb vier jaar geleden ook daar gestaan en geprobeerd met mensen in gesprek te gaan. Toen reageerden mensen afwijzend en soms agressief als zij de naam van PvdA hoorden. Deze keer was totaal een andere sfeer. Mensen reageerden positief op onze flayer’s en namen graag tegen de koude zaterdag een bekertje chocomelk van ons aan.
De reacties die ik gehoord had varieerden van: ik hoef geen flayer want ik stem toch op jullie. Dank je, ik stem altijd op PvdA. Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen dus wie weet?. Verkiezingen? Wanneer? Een warme chocomel is niet slecht, maar ik stem toch niet op jullie partij.
Mij is opgevallen dat behalve PvdA geen andere partijen waren te zien in het stadshart. Misschien hebben wij een voorsprong of zijn wij slimmer om zo vroeg te beginnen? Maar er komen nog welvele dagen en weken tot 7 maart en er is veel werk aan de winkel. Het vertrouwen is er en de verwachtingen zijn hoogspannen. Wij hebben de eerste stap gezet maar niet wij, maar u ( de kiezers) beslist wie en met hoeveel macht in de raad komt.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beste Nawzad,
Ik wil je alle succes van de wereld wensen met jouw campagne. En voor de mensen die dit lezen: Nawzad is uw stem meer dan waard! Ik heb hem de afgelopen jaren goed leren kennen: een man met een heftige geschiedenis, maar met de blik altijd open en eerlijk op de toekomst gericht! Kies nummer 13!
Gr.Marloes

Nawzad Sulaiman zei

Hoi Marloes erg bedankt voor je opmerking en stemadvies.